loading...
دل شکسته...
دل شکسته... بازدید : 173 شنبه 22 بهمن 1390 نظرات (0)

یه سری حرفای پسرونه...

نداشتن ثبات شغلی"،» از مشكلات و موانع اصلی ازدواج پسران است.

آزاد نبودن در انتخاب همسر دلخواه» پس از «پیدا نكردن فردی كه به عنوان همسر دارای خصوصیات دلخواه باشد» مهمترین مانع ازدواج دختران جوان به شمار می رود.

كل جوانان «نبود حس مسئولیت پذیری در فرد» را چهارمین مانع ازدواج برای دختران و «نداشتن توان مالی كافی» برای پسران می دانند و پس از آن پسران «پیدا نكردن فردی كه به عنوان همسر دارای خصوصیات دلخواه باشد» را دارای اهمیت دانسته اند.

پس از این عامل در حالی كه «عدم امكان تهیه مسكن مناسب» به عنوان یكی از مشكلات پسران برای ازدواج است «بی برنامه بودن در زندگی» برای دختران از مشكلات اصلی ازدواج مطرح می شود. به گزارش ایسنا، «وجود ملاك های سختگیرانه خانواده در ازدواج» برای دختران، بیش از پسران تبدیل به مشكل شده است؛ چرا كه این عامل در رتبه هفتم سلسله مراتب موانع ازدواج دختران قرار داشته و برای پسران در اولویت شانزدهم قرار دارد.

در حالی كه از منظر پسران جوان كشور، برای پسران «شروط دست و پا گیر خانواده دختر» در رتبه نهم موانع ازدواج قرار دارد «سختگیر بودن در انتخاب همسر» برای دختر در این مرتبه قرار می گیرد. گفتنی است «نقص جسمانی» ، «عدم بلوغ شخصیتی كافی در فرد» و «ناتوانی والدین در راهنمایی برای ازدواج» در میان دختران در این سلسله مراتب دارای رتبه بالاتری است.

در حالی كه «نداشتن كارت پایان خدمت وظیفه یا معافیت» برای پسران به عنوان مانع ازدواج مطرح است، دختران دارای مشكلی به نام « ناتوانی مالی والدین در تدارك ازدواج برای فرزندان» هستند؛ این در شرایطی است كه با وجود مانعی به نام «اولویت دادن به ادامه تحصیل» برای ازدواج دختران، پسران به ادامه تحصیل به عنوان مانعی برای ازدواج نگاه نمی كنند.

به گزارش ایسنا این تحقیق بیانگر آن است كه «شروط دست و پاگیر خانواده دختر» برای پسران در مرتبه نهم مشكلات ازدواجشان قرار دارد، اما در مقابل «فراهم نبودن جهیزیه» برای دختران مطرح می شود. در حالی كه از سوی جوانان «فراهم نبودن وسایل زندگی» نوزدهمین مشكل پسران برای ازدواج نام برده شده است، دختران «محدود بودن دایره انتخاب همسر » را مشكل خود می دانند. این تحقیق نشان می دهد كه دختران بیش از پسران به «بلوغ شخصیتی كافی در فرد» برای ازدواج اهمیت می دهند؛ چراكه نبود این ویژگی در میان موانع ازدواج دختران دارای جایگاه دهم و برای پسران دارای رتبه دوازدهم است

چرا قلیان؟؟؟؟؟؟؟؟؟ !!!                                                    

                                  

چهره ای عبوس پشت میزی چوبی که رویش با پارچه های قلمکار اصفهان تزیین شده نشسته است می پرسد چه طعمی باشد؟

می گوید: مثل همیشه دو سیب نعناع. پولش را می پردازد و روی یکی از تخت ها می نشیند کمی آنطرف تر چند جوان با صدای بلند مشغول خندیدن هستند یکی از آنها می گوید: آقا زحمت عوض کردن ذغال این قلیان را می کشی؟ درست در جوار این پاتوق که از بوی سیگار، توتون و هزار چیز دیگر که کسی نمی داند چه هست و تنها سردردش نصیب این جماعت رهگذر می شود باشگاهی ورزشی قرار دارد که هر روز تعداد زیادی از خانمها به آن رفت و آمد می کنند اما این خانم ها هنگام ورود یا خروج وقتی از کنار این پاتوق همسایه می گذرند جلوی دهانشان را با گوشه شال یا روسری شان می پوشانند و با تکان دادن سر به سرعت خود را از محل دور می کنند

                                         مهریه‌،کمربند ‌ایمنی‌ ‌زندگی نیست‌!


رفتارها و برخوردهای خانواده «عروس» و «داماد» از زمان آشنایی تا روزی که دو خانواده در مجلسی به نام‌

« بله بران» بر سر مسائل و موضوع‌های مختلف مرتبط با تشکیل زندگی مشترک زوج‌های جوان بحث می‌کنند، معمولا شکل و شمایلی مودبانه دارد. هر دو خانواده با مهربانی با هم تعامل می‌کنند.

 

آنها فقط به دنبال خوشبختی دو جوان هستند و می‌خواهند هرچه زودتر زندگی مشترک آنها «سر» بگیرد، اما وقتی پای مسائل مالی به میان می‌آید، معمولا شکل رفتارها تغییر می‌کند و هر یک از طرفین تلاش می‌کنند تا شرایط خود را به شکلی مودبانه و محترمانه به طرف مقابل تحمیل کنند

نیاز حقیقی شما

هر انسانی در زندگی روزمره خود با بی شماری از خواسته ها و آرزوها روبه روست ؛ از این رو تمامی تلاش خویش را برای نیل و دستیابی بدان ها به کار می بندد. به راستی چرا این خواسته ها تا این حدّ اهمّیت دارند؟ به عنوان مثال: چرا افراد، ساعت های طولانی کار می کنند؟ و یا چه چیزی افراد را وا می دارد تا جان خود را برای نجات فردی دیگر به خطر اندازند؟ احساس نیاز به بقا، رشد و پیشرفت در هر دو بُعد آدمی، یگانه پاسخ به این دسته سؤالات است . در بُعد جسمی برای زنده ماندن و رشد و سلامت جسمانی باید به دنبال غذا گشت و نیازهای جسمانی را برآورده ساخت. در بُعد دوم برای دستیابی به سلامت روحی و روانی، نیاز به ایمن بودن از خطرات و دوری از موقعیت های هراسناک و دلهره آور داریم . این موقعیت خطرناک، گاهی برای دیگران رخ می دهد ولی ما برای آن که به کمال روحی و آرامش خاطر به عنوان یکی از نیازهای انسانی مان پاسخ دهیم به کمک وی می شتابیم ؛ پس رضایت خاطر خود و بالاتر از آن، رضای خداوند متعال برای ما یک نیاز به شمار می رود.

 

آستین هایتان را بالا بزنید!


در شرایط موجود به هر جوانی که می گویی چرا ازدواج نمی کنی همه مسایل اقتصادی را پیش می کشند اما سوال ما این است که اگر به هر جوان 20 میلیون تومان بدهیم همه می روند و ازدواج می کنند؟ این ازدواج تا چه حد پایدار است؟ بنابراین دولت باید زمینه های آرامش و اطمینان روانی مثل: شغل مناسب، مسکن و... را برای جوان مهیا کند.

شرایط گزینش همسر در ایران فاجعه است. حتی در جامعه امروزی. مردها می توانند بین چندین گزینه یکی را انتخاب کنند اما دختران ما نگرانند که اگر این خواستگار را رد کنیم بهتر از این هم خواهد آمد؟ از طرف دیگر وقتی دوستان و اقوام را می بینند که چقدر مشکل دارند می ترسند که تن به ازدواج و وارد شدن به دنیایی با این همه مشکل را بدهند.

مهریه های سنگین!


 

هر زمان که صحبت از عقد و ازدواج پیش می آید بلافاصله صحبت ازمیزان مهرو مهریه به میان میاید.مهر به فتح میم در لغت، "کابین" یا "دست پیمان" گویند و آن مالی است که زن بر اثر ازدواج مالک آن می‏گردد.

لفظ «مهر» که جمع آن «مهور» است از ریشه مهر به ضم میم و فتح هاء که واژه‏ی عربی است اخذ شده است.

مهریه در قرآن

چنانکه از فرهنگ موضوعی قرآن کریم بر می‏آید کلمه‏ای مهر عینا در قرآن مجید به کار نرفته است. بلکه در قرآن از مهر به عنوان «صدقات‏» در آیه‏ی چهارم از سوره نساء یاد شده و در آیات مختلف تحت عنوان «اجور» آمده است و اطلاق اجور بیشتر در مورد متعه و ازدواج با کنیزان است . اما کلمه‏ی دیگری نیز که به جای مهر به کار می‏رود «صداق‏» ، به فتح اول یا کسر اول است که آن را نیز این گونه تعریف کرده‏اند که: «مالی است که مرد در عقد ازدواج به زن می‏دهد .» و آیه‏ی چهارم سوره‏ی مبارکه‏ی نساء به آن اشاره دارد: «آتوا النساء صدقاتهن نحلة‏» صدقه، به ضم دال، از ماده‏ای صدق است و بر آن جهت‏به مهر صداق گفته یا صدقه گفته می‏شود که نشانه‏ی راستین بودن علاقه‏ی مرد است، بعضی از مفسرین مانند صاحب کشاف به این نکته تصریح کرده‏اند . مهر علاوه بر صداق و اجرت، فریضه نامیده می‏شود . مانند کلام قرآن مجید: «و ان طلقتموهن من قبل ان تمسوهن و قد فرضتم لهن فریضة فنصف ما فرضتم .» اما کلمه نحله در سوره‏ی مبارکه‏ی نساء آیه‏ی ۴ کاملا تصریح می‏کند که مهر هیچ عنوانی جز عنوان تقدیمی و عطیه و هدیه ندارد.

مقدار مهریه

امام باقر فرمودند: «الصداق ما تراضا علیه قل او کثر» یعنی آنچه طرفین ازدواج به آن راضی می‏شوند کم باشد یا زیاد همان مهریه است . البته مهریه تا هر اندازه چه باشد اشکالی ندارد . سوره‏ی مبارکه نساء آیه‏ی ۲۰و ان اردتم استبدال زوج مکان و آتیتم احداهن قنطارا فلا تاخذوا منه شیئا اتاخذونه بهتانا و اثما مبینا.

اگر خواستید زنی را رها کرده و زنی دیگر به جای او اختیار کنید و مال بسیاری مهر او کرده‏اید البته نباید چیزی از او باز گیرید آیا بوسیله تهمت زدن به زن مهر او را می‏گیرند و این گناهی فاش و زشتی اینکار آشکار است .» دلیل است‏بر آن که زیاد بودن مهریه تا هر اندازه هیچ اشکالی ندارد . اما دلایل دیگری نیز هست که می‏تواند به صورت وجوب یا استحباب اندازه‏ی مهریه را تحدید کند . مثلا اگر زیاد بودن مهریه ایجاد عسر و حرج می‏کند یا اگر مانع ازدواج دختر باشد و او را به امر نامشروع به کشاند یا نوعی اسراف و تبذیر و تجملات ناروا در جامعه ایجاد کند . که برای تشخیص موارد آن‏ها باید به فتوای اهل فتوی مراجعه نمود.

بهتر بود در این مسئله بجای آنکه این همه بر روی حد مهر تاکید شود که هیچ حدی ندارد (خصوصا در روزگار کنونی که بر اثر چشم و هم چشمی تعیین مهریه بالاتر موجب افتخار و سرافرازی است) بیشتر بر روی این مسئله تاکید شود که مهر مقداری تعیین شود که خود پسر توانایی آن را حتی در آن لحظه دارد.

تفاوت زندگی مشترک با دوستی های عاشقانه


در دنیای دوستی همه روابط، عاشقانه و بی عیب و ایراد است اما در زندگی مشترک این عشق ها کم رنگ شده و عیب ها خود را نمایان می‌سازند.

بسیاری از جوانان تصور می‌کنند که زندگی مشترک و شرایط به وجود آمده در زمان ازدواج مانند شرایطی است که در زمان دوستی یا نامزدی بین دو طرف حاکم بوده است و مقایسه بین این دو شرایط برای تعدادی از زوج ها باعث شده تا بدبینی خاصی نسبت به زندگی مشترک داشته باشند. در حالی که دنیای دوستی و نامزدی دنیای بسیار متقاوتی از زندگی مشترک می‌باشد.

دانشجویانی كه خجالت می كشند به پدر بگویند دوباره پول بفرست


اتوبوس، نیمرو و دیگر هیچ.شرایط مالی دانشجویان در حال حاضر با وضعیت جامعه و تورم موجود هماهنگ نبوده و وجود مشكلات مالی فراوان برای گذران زندگی دانشجویان موجب شده، انگیزه های آنها برای ادامه تحصیل تحت تأثیر این شرایط نامطلوب قرار گیرد دغدغه های نداشتن، كابوس از دست دادن و اضطراب تمام نشدنی تأمین هزینه های تحصیل، لحظه لحظه روزگار دانشجویی را در سیطره خود گرفته است. خاطرات تلخ می آفریند و روزهای ماندگار جوانی در كشاكش دلهره آینده در بی پناهی و بلاتكلیفی، تلف می شوند. حالا دیگر آن قدر این دلهره ها رنگ گرفته اند كه حضورشان خاطرات خوش دوران دانشجویی را به بی رنگی می كشاند. روزگار دانشجو بودن با جیب های خالی به سختی می گذرد. روزها در دغدغه هزینه سنگین اجاره خوابگاه و شبها در كابوس تهیه خوراك و پوشاك. گاه این دغدغه ها آنچنان در تار و پود اندیشه و فكرشان تنیده می شود كه به فكررهایی می افتند. رهایی از تحصیل، از این لحظه های بی رحم «نداشتن» و كابوس های پریشان بی پولی.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 11
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 29
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 208
  • بازدید سال : 962
  • بازدید کلی : 6,253
  • کدهای اختصاصی